Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

MyersCorner

CVR-nr: 26916259

Strucks Alle 20a, 6270 Tønder

salg@myers.dk

+45 5262 2420

Etableringsår 2017

 

Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner (DKK). Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser, ekskl.

Færøerne og Grønland. Priserne er dagspriser. Når du handler med myers.dk indgås alle aftaler på dansk.

Levering og fragt

Vi leverer din vare i hele Danmark. Der er ikke noget ekspeditionsgebyr på myers.dk og alle forsendelser bliver naturligvis forsvarligt indpakket i godkendt emballage.

Levering af varer fra myers.dk anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med PostNord eller GLS. Vi sender varen hurtigst muligt - dette betyder at varen sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering på nærmeste Posthus i Danmark, vil normalt ske indenfor 2 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges. De fleste ordrer leveres som forsikret postpakke via PostNord Collect hvilket betyder at vi sender til nærmeste posthus nær dig - du vil modtage en mail med track and trace nr., den dag din pakke afsendes.

 

Haster din ordre, så skriv til os salg@myers.dk og vi vil hjælpe dig bedst muligt.

Bestilling

På myers.dk kan du bestille alle de varer, som findes på hjemmesiden. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke vises på hjemmesiden, er du altid velkommen til at kontakte os på salg@myers.dk eller pr. telefon +45 5262 2420. Hjemmesiden opdateres løbende.

Betaling

Der tages IKKE gebyr ved betaling på myers.dk. Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

 

På myers.dk har du mulighed for at betale med følgende kort: Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard og Maestro.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra myers.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Dokumentation og vejledning

Der som der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra myers.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vores side, er denne af vejledende art.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

myers.dk yder 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er

bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af

en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på  tlf. +45 5262 2420 eller pr. mail salg@myers.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at

fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

MyersCorner

Strucks Alle 20a

6270 Tønder

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Vedlæg venligst faktura samt en beskrivelse af hvorfor varen returneres.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler på myers.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

MyersCorner

Strucks Alle 20a

6270 Tønder

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Persondatapolitik

Når du handler på myers.dk, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

 

Personoplysningerne registreres hos MyersCorner og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Direktøren og webshopansvarlig for MyersCorner har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på myers.dk er webshopansvarlig, Michael Jørgensen.

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Vi har en aftale med anmeldelsessitet, Trustpilot.dk, om afsendelse af mail med spørgsmål om jeres vurdering af myers.dk.

 

Som registreret hos MyersCorner har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til MyersCorner via e-mail (admin@myers.dk).

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Michael. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Forbrugerklagenævnet

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

Tlf. 41 71 50 00 (Hverdage 9-16)

kfst@kfst.dk

www.kfst.dk

 

Forbrugerombudsmanden

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

Tlf. 41 71 51 51 (Hverdage 9-16)

forbrugerombudsmanden@kfst.dk

www.forbrugerombudsmanden.dk

 

Online Dispute Resolution - EU Commission:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

ODR kontakt punkt:

Forbruger Europa (European Consumer Center Denmark)

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. E-mail odr@forbrugereuropa.dk